Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

BESTILLING HOS DAYLY

Når du har designet dit bord og bestiller det hos os, sender vi dig en ordrebekræftelse, som vi beder dig om at tjekke grundigt. Du har mulighed for at ændre i din bestilling i 24 timer efter modtagelse af ordrebekræftelsen – og herefter er din ordre bindende og kan ikke ændres eller justeres.

Da dit bord bliver håndlavet specielt til dig, har vi aldrig borde på lager – og fra vi booker dit bord ind i vores produktionsplan til det er klar til levering, håndbærer vi det gennem værkstedet med fokus på alle detaljer.

Du skal derfor også regne med en leveringstid på 4-6 uger – og den nøjagtige leveringstid vil fremgå af din ordrebekræftelse.

Når bordet er færdigt, tjekket og klar til levering vil du modtage en faktura samt et foto af bordet – og når vi har modtaget din betaling, afsender vi bordet til dig. Vælger du selv at hente bordet skal det gøres indenfor 4 hverdage, efter modtaget faktura.

TRANSPORT & LEVERING

Vi samarbejder med et eksternt transportfirma omkring levering. Når vi booker levering, får du en tracking mail, så du kan følge dit produkt. Typisk leveres dagen efter afsendelse (dog ingen weekendlevering), men det sker, at vores forsendelser bliver forsinket en dag eller to. Det er desværre ikke muligt at give dig et specifikt leveringstidspunkt, men du er altid velkommen til at kontakte transportfirmaet omkring endelig tidspunkt – og er du ikke hjemme, kan I aftale, hvor bordet eventuelt kan stilles.

Vær obs på følgende:

  • Transportfirmaet leverer ved kantsten – og kan desværre ikke hjælpe med at bære ind/op.

  • Vælger du at lade transportfirmaet stille forsendelsen udendørs, så har du selv ansvaret for, at bordet står tørt & ikke beskadiges.

FRAGTPRISER

Levering af borde med ben op til Ø160 samt alle rektangulære borde | Brofaste øer i Danmark: 500,-

Levering af borde med ben over Ø160 samt alle borde med søjleben | Brofaste øer i Danmark: 650,-

Levering af bordet AA-88 | Brofaste øer i Danmark: 850,-

Levering af podier | Brofaste øer i Danmark: 300,-

Levering af væghæng natbord | Brofaste øer i Danmark: 100,-

RENGØRINGS ANBEFALING AF DIN BORDPLADE FRA DAYLY

Regelmæssig rengøring af linoleum:

Rengør med en fugtig opvredet klud med et neutralt rengøringsmiddel.

Lejlighedsvis vedligeholdelse:
• Overfladen bør modtage linoleumspleje, vi anbefaler Forbo Monel plejemiddel, med jævne intervaller.

• Ved kraftigere tilsmudsning anvendes et neutralt grundrengøringsmiddel i den rette opløsning (fx Forbo Cleaner, der er et affedtende neutralt rengøringsmiddel).

• Tør efter med rent vand. Påfør herefter linoleumspleje (fx Monel plejemiddel fra Forbo) i forholdet 0,5 dl til 10 I vand – eller det færdigblandede produkt på sprayflaske; Linoleumspleje fra Riisfort.

  • Brug aldrig for meget vand på bordpladen og omkring trækanten på bordet. Træ rejser sig ved for meget vand, så tør forsigtig med en opvredet klud omkring kanten så den forbliver pæn, dette gælder også ved en farvet PVC kant.

Du er altid velkommen til at kontakte os ved yderlige spørgsmål, ellers ønsker vi dig tillykke med dit nye DAYLY bord.

AFHENTNING PÅ DAYLYS VÆRKSTED

Du er altid velkommen til selv at hente dit bord på vores værksted i Kolding. Afhentning skal ske indenfor vores normale åbningstid og senest 4 dage efter klarmelding/modtaget faktura.

UNBOXING AF DIT DESIGNERBORD

Borde med ben

Borde med ben kommer i en trækasse, som lægges med fronten (siden med træpladen) nedad og åbnes med en skruemaskine eller en skruetrækker (Torx 20).

I kassen ligger benene (i skumfolie) med møtrikkerne skruet på bordbensboltene. Møtrikkerne skrues af, benene monteres og møtrikkerne spændes med en fastnøgle (15 mm) eller en svensknøgle, inden hele bordet løftes ud af kassen og stilles på benene.

SOM DET SIDSTE fjernes skumkanter og folie fra bordpladen.

NB: Rækkefølgen er vigtig for at undgå at skramme bordpladen under udpakningen.

Da træet kan ændre sig sammen med luftfugtigheden, bør møtrikkerne efterspændes efter noget tid.

Borde med søjle

Borde med søjle kommer på en halvpalle, hvor trækassen med bordpladen er fastgjort til papkassen med søjlen.

Søjlen pakkes ud af papkassen, hvorefter trækassen med bordpladen kan frigøres fra papkassen og pallen, lægges med fronten (siden med træpladen) nedad og åbnes med en skruemaskine eller en skruetrækker (Torx 20).

I kassen ligger bordpladen med underpladen fastgjort til bagsiden. Den løsnes med en skruemaskine eller skruetrækker (Torx 20), hvorefter underpladen fastgøres til søjlen, som vist i samlevejledningen. Bordpladen løftes ud af kassen, lægges på søjlen og fastgøres.

SOM DET SIDSTE fjernes skumkanter og folie fra bordpladen.

NB: Rækkefølgen er vigtig for at undgå at skramme bordpladen under udpakningen

DOWNLOAD SAMLEVEJLEDNING HER

 

FRAGTSKADER

Skulle du være så uheldig, at der er sket en skade under transport, er det MEGET vigtigt, at skaden registreres, inden bordet helt eller delvist pakkes ud. Når du kvitterer for modtagelse, skal du derfor sikre, at det er noteret tydeligt, at forsendelsen er beskadiget ved levering.

Registrering sikres ved at fotodokumentere skaderne med 3-4 fotos af den beskadigede emballage – og tilsvarende detaljerede fotos af skaderne på dit bord. Fotos og en kort beskrivelse af skaderne, sender du til os inden for 24 timer fra modtagelse af forsendelsen. Se kontaktinfo her

Når vi har modtaget ovenstående, kontakter vi dig hurtigst muligt for at sikre, at vi får løst problemet tilfredsstillende.

 

BESTILLING

Når du har designet dit bord og bestiller det hos os, sender vi dig en ordrebekræftelse, som vi beder dig om at tjekke grundigt. Du har mulighed for at ændre og slette i din bestilling i 24 timer efter modtagelse af ordrebekræftelsen – og herefter er din ordre bindende og kan ikke ændres eller justeres.

 

Da dit bord bliver håndlavet specielt til dig, har vi aldrig borde på lager – du skal derfor også regne med en leveringstid på 3-6 uger – og den nøjagtige produktionstid vil fremgå af din ordrebekræftelse.

 

Når bordet er færdigt, tjekket og klar til levering vil du modtage en faktura til betaling, når vi har modtaget din betaling, afsender vi bordet til dig. Vælger du selv at hente bordet skal det gøres indenfor 3 hverdage, efter modtaget faktura.

BETALING

Du som kunde modtager en faktura og når vi har modtaget din betaling bliver varen send eller du kan afhente den hos os på Værkstedsvej 8 i Kolding (efter aftale med dag og tid inden for vores åbningstider)

Fortrydelsesret:

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt hos DAYLY, da alt bliver specielt lavet til dig.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside. https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/fortrydelsesret-paa-nettet-her-er-dine-rettigheder

 

KUNDE & PRIVATLIVSPOLITIK

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med DAYLY, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DAYLY og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for DAYLY har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

De dataansvarlige i DAYLY er: Janne Saldern og Morten Aarøe

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos DAYLY har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til janne@dayly.dk.

COOKIES

På www.dayly.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på www.dayly.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere DAYLY’s hjemmeside.

 

KLAGEMULIGHEDER

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores e-mail adresse angives janne@dayly.dk samt hjemmesiden du har købt og bestilt varen hos.